Nieuwe koers voor Rotterdamse haven

Change Your Perspective

Havenbedrijf Rotterdam start vandaag met een nieuwe campagne die het merk Port of Rotterdam internationaal verder versterkt. Onder de titel ‘Change Your Perspective’ wordt Rotterdam als grensverleggende haven gepositioneerd om zo de meerwaarde van de haven voor bestaande en potentiële klanten wereldwijd te onderstrepen. Tijdens het Jaardiner van Deltalinqs, ondernemersvereniging van de Rotterdamse haven, gaf aantredend voorzitter Steven Lak de aftrap voor de nieuwe campagne. Het is voor het eerst dat Port of Rotterdam op deze manier als eenduidig merk voor het hele havengebied wordt gepositioneerd.

Anders kijken en denken
Rotterdam is nog steeds de grootste haven van Europa en zal dit naar alle waarschijnlijkheid de komende jaren blijven. Hans Smits, CEO van Havenbedrijf Rotterdam: “We willen bedrijven graag aan onze haven blijven binden. Hiervoor hebben we natuurlijk zeer sterke punten, zoals onze ligging en diepgang, maar om deze positie ten opzichte van de concurrenten te blijven behouden, heb je ook een aansprekend verhaal nodig. Er is onderzocht wat de Rotterdamse haven uniek maakt ten opzichte van andere havens én mensen aan het denken zet. Rotterdam heeft het vermogen steeds anders naar industrie en logistiek te kijken. Door zaken vanuit andere perspectieven te bekijken, komen we tot nieuwe inzichten, creëren we kansen en boeken we resultaten. Het meest recente voorbeeld hiervan is natuurlijk Maasvlakte 2, waarbij we op innovatieve wijze omgaan met de vraag naar meer ruimte in de Rotterdamse haven. En dat doen we samen als havengebied, als Port of Rotterdam.”

Samen grenzen verleggen
Het is de eerste keer dat er een positionering en campagne worden gelanceerd waar alle bedrijven in het havengebied bij betrokken zijn. Steven Lak, aantredend voorzitter van Deltalinqs: “De Rotterdamse haven is een wereld op zich. Een boegbeeld met internationale bekendheid, dat bol staat van verhalen en waar innovaties aan de orde van de dag zijn. Deze innovaties en nieuwe ontwikkelingen worden tot nu toe nog onvoldoende met de buitenwereld gedeeld. Dit zit voor een deel verankerd in onze Rotterdamse ‘hands on’ mentaliteit. Ik ben daarom blij dat er nu een concrete aanpak is om het onderscheidend vermogen van de Rotterdamse haven te onderstrepen.”

www.changeyourperspective.com
De campagne draait om het positioneren van de Rotterdamse haven als grensverleggende haven. Hierbij staan de verhalen en nieuwe ontwikkelingen van alle bedrijven in de haven centraal. Daarnaast heeft de campagne als doel bedrijven en personen, zowel binnen als buiten het havengebied, te prikkelen en te inspireren om daarmee de meerwaarde van de haven voor bestaande en potentiële klanten wereldwijd te onderstrepen. Via het platform wwww.changeyourperspective.com komen verschillende personen uit het havengebied aan het woord, worden interessante praktijkvoorbeelden uitgelicht en is relevante informatie over de Rotterdamse haven terug te vinden. “We kunnen nu ook personen en bedrijven op dat verdiende voetstuk plaatsen. Zoals bijvoorbeeld Ard-Jan Kooren van sleepbedrijf Kotug. Dit jaar uitgeroepen tot Havenman van het jaar, omdat hij wordt gezien als innovatieve, duurzame en internationaal opererende ondernemer. Hij heeft een visie en bevlogenheid die we nu ook kunnen delen met onze klanten. En zo zijn er nog veel meer inspirerende personen en initiatieven die een verschil maken,” aldus Smits.

Bron: Port of Rotterdam

2013-01-22 :: Nieuws

<- terug
AGENDA
1 items

16-08-2016   

Verslag en de uitleg voor degenen die niet bij de jaarlijkse bijeenkomst waren op 2 juni, 2016.>
NIEUWS
59 items

16-01-2019

Bouwbericht BAAK - voorbereiden verleggen Droespolderweg>

24-10-2018

Nieuwe inrichting rond de in-/uitritten van de bedrijven>

28-09-2018

NIEUWS van BAAK BBV Omgeving>

27-11-2017

Parkeerverbod zone distripark>

11-07-2017

Bericht van het bestuur>
WEER ROTTERDAM
VERKEER ROTTERDAM

VERVOER